πατήστε εδώ..

Ώρα - Διάλειμμα
Δ ι ά ρ κ ε ι α
1η ΩΡΑ 08.15' - 09.00'
1ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 09.00' - 09.05'
2η ΩΡΑ 09.05' - 09.50'
2ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 09.50' - 10.00'
3η ΩΡΑ 10.00' - 10.45'
3ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10.45' - 10.55'
4η ΩΡΑ 10.55' - 11.40'
4ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 11.40' - 11.50'
5η ΩΡΑ 11.50' - 12.35'
5ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 12.35' - 12.40'
6η ΩΡΑ 12.40' - 13.25'
6ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 13.25' - 13.30'
7η ΩΡΑ 13.30' - 14.10'
 

Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του 4ου Γενικού Λυκείου Π. Φαλήρου

Βασική αποστολή κάθε σχολικής μονάδας είναι η νοητική ανάπτυξη παράλληλα με τη σωστή αγωγή των μαθητών/τριών. Στα πλαίσια αυτής ακριβώς της αποστολής, το σχολείο μας, πέρα από τον προφανή εκπαιδευτικό του ρόλο, αποδίδει μεγάλη σημασία και στην αγωγή των μαθητών/τριών. Γι αυτό και σε συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες στοχεύει στην απόκτηση ενός συστήματος αξιών, προτύπων συμπεριφοράς και κοινωνικών δεξιοτήτων απαραίτητων στην ενήλικη ζωή. Υποστηρίζει κάθε προσπάθεια για αναγνώριση και αποδοχή της προσωπικότητας του μαθητή/τριας και καλλιεργεί το κατάλληλο κλίμα για την αποδοχή της διαφορετικότητας του καθενός.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι απαραίτητη η δημιουργία του κατάλληλου εκπαιδευτικού κλίματος. Ο παρών κανονισμός θέτει τα πλαίσια της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μας κοινότητας.

Άρθρο 1. (η παρουσία στο σχολείο)

Η έναρξη των μαθημάτων έχει οριστεί στις 8:15π.μ. οπότε και χτυπάει το κουδούνι. Μαθητές και εκπαιδευτικοί προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα και παραμένουν ήσυχα στους χώρους του ισογείου και στο προαύλιο. Οι γονείς ή οι κηδεμόνες διευκολύνουν τους μαθητές ώστε να μην καθυστερούν.

Ακολουθεί η πρωινή συγκέντρωση. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται άμεσα στις καθορισμένες θέσεις τους και οι εφημερεύοντες καθηγητές επιβλέπουν τη διαδικασία της συγκέντρωσης.

Με την έναρξη της προσευχής κλείνει η εξωτερική πόρτα του σχολείου και όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση και επιδεικνύουν τον προσήκοντα στην ιερότητα της στιγμής σεβασμό. Με το τέλος της προσευχής, ανοίγει η εξώπορτα και εισέρχονται οι μαθητές που έχουν καθυστερήσει. Ακολούθως κλείνει και οι μαθητές ανέρχονται στις τάξεις τους. Οι μαθητές που θα προσέλθουν αργότερα, θα εισέρχονται στο χώρο του σχολείου, αλλά όχι στην τάξη.

Η έξοδος των μαθητών από το Σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, χωρίς άδεια αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα. Ακόμα και στην περίπτωση απουσίας καθηγητή, η οποία δεν μπορεί να αναπληρωθεί, οι μαθητές παραμένουν στο χώρο του σχολείου. Επίσης η αναίτια απουσία από διδακτική ώρα αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά από το Διευθυντή του Σχολείου, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων για το θέμα αυτό.

Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή και εφόσον δεν μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή του προγράμματος, για να αποχωρήσουν νωρίτερα οι μαθητές που έχουν φέρει υπογεγραμμένη από τον κηδεμόνα την αντίστοιχη δήλωση, οι μαθητές παραμένουν στην αίθουσα διδασκαλίας, χωρίς να προκαλούν ανησυχία και ενόχληση στους συμμαθητές τους στις διπλανές αίθουσες, η κάθονται ήσυχα στο προαύλιο κατόπιν συνεννόησης με τον Διευθυντή.

Οι μαθητές οφείλουν όχι μόνον να μην παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση, αλλά και να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Οφείλουν να φέρουν μαζί τους μόνον τα βιβλία τους και ό,τι απαιτείται για τη σχολική εργασία τους. Οι καθηγητές οφείλουν να εξασφαλίσουν το κατάλληλο κλίμα στην τάξη.

Οι απουσιολόγοι ορίζονται από το Σχολείο για να διαχειρίζονται το Απουσιολόγιο στο οποίο καταχωρούν προσεκτικά τις απουσίες και το Βιβλίο Ύλης, τα οποία είναι δημόσια έγγραφα. Οι καθηγητές οφείλουν να ελέγχουν το Απουσιολόγιο και να ενημερώνουν το Βιβλίο Ύλης.

Άρθρο 2 (οι σχέσεις των μελών της εκπ/κης κοινότητας)

Η εκπαιδευτική κοινότητα αποτελείται από μαθητές, καθηγητές και γονείς και είναι ο χώρος που διδάσκονται ο αμοιβαίος σεβασμός, η ευγένεια και η ανεκτικότητα.

Οι καθηγητές με τη συμπεριφορά τους δείχνουν την προσήλωση στο έργο τους και το σεβασμό στην προσωπικότητα του μαθητή/τριας, καθώς δεν δείχνουν αδιαφορία, περιφρόνηση ή προκατάληψη στους μαθητές τους.

Οι γονείς αναπτύσσουν ειλικρινείς σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού με τους διδάσκοντες στα πλαίσια του κοινού στόχου αφενός για τη σχολική επιτυχία των μαθητών και αφετέρου για την άρτια διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου (κυρίες της καθαριότητας και λοιπό προσωπικό). Η απρεπής συμπεριφορά μαθητή, η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως και κατά περίπτωση από το Διευθυντή του Σχολείου ή από το Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές του 4ου.

Άρθρο 3 (υγιεινή - σχολικός χώρος)

Στο σχολείο υπάρχει συνωστισμός που επιβάλλει την τήρηση κανόνων υγιεινής για την αποφυγή κυρίως μετάδοσης νοσημάτων.

Στα πλαίσια του σεβασμού στους άλλους εντάσσεται η φροντίδα για την καθαριότητα στο σώμα και στα ρούχα, αλλά και η διατήρηση της καθαριότητας στους βοηθητικούς χώρους (τουαλέτες). Μεγάλης σημασίας είναι η αποφυγή της προσέλευσης στο σχολείο μαθητή ή καθηγητή με μεταδοτικό νόσημα. Αν είναι η παρουσία επιβεβλημένη, η χρήση μάσκας κρίνεται απαραίτητη, όπως και ο βήχας σε χαρτομάντιλο ή στον αγκώνα.

Είναι αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να σέβονται τους χώρους εσωτερικούς και εξωτερικούς καθώς και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών. Γι’ αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και στους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό και να μην καταστρέφουν τα βιβλία τους μετά το πέρας των διαγωνισμάτων στο τέλος του σχολικού έτους. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.

Απαγορεύεται οι μαθητές να χρησιμοποιούν στο σχολικό χώρο ή να έχουν μαζί τους έντυπα και άλλου είδους υλικό που δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και είδη αξίας, περιττά χρήματα, συσκευές αναπαραγωγής εικόνας ή/και ήχου, ηλεκτρονικά παιχνίδια, και άλλα αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα και την ιδιωτικότητα των άλλων. Στα πλαίσια αυτά οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του. Οποιαδήποτε ανάγκη επικοινωνίας με τους γονείς, καλύπτεται με απόλυτη επάρκεια από τα τηλέφωνα του σχολείου. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ23/τ.Α’/1979) σχολικές κυρώσεις.

Στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους του σχολείου, όπως και σε κάθε σχολική εκδήλωση εντός ή εκτός του Σχολείου, σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους της Πολιτείας απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα. Η απαγόρευση ισχύει για καθηγητές, γονείς και πολύ περισσότερο για τους μαθητές των οποίων την υγεία πρέπει το σχολείο να προασπίζει με αποφασιστικότητα. (76077/29-07-02. ΦΕΚ 1001 τ.β ),

Επειδή το σχολείο είναι υπεύθυνο (Υ1γ/Γ.Π/οικ 81025/2013-ΦΕΚ 2135/Β/29-08-2013), για τα προϊόντα που διατίθενται από το κυλικείο και μόνο, είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές δεν θα πρέπει να παραγγέλνουν οτιδήποτε από οπουδήποτε εκτός σχολείου (delivery).

Άρθρο 4 (το σχολείο μας είμαστε εμείς)

Οι καθηγητές και οι μαθητές του 4ου για λόγους παιδαγωγικούς αλλά και για να εκπροσωπούν με σοβαρότητα το σχολείο τους οφείλουν να έχουν καθαρή, ευπρεπή και ανεπιτήδευτη εμφάνιση. Σε κάθε εκδήλωση ή εκδρομή πρέπει να φροντίζουν ώστε η παρουσία τους να είναι σύμφωνη με την ιδιότητα του καθηγητή ή του μαθητή αντίστοιχα. Η εμφάνιση των μαθητών, βασικό στοιχείο της καθημερινής παρουσίας τους στο Σχολείο είναι φροντίδα και ευθύνη των γονέων τους.

Βασική μέριμνα του Σχολείου αποτελεί η συνεργασία των Πενταμελών και του Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου καθώς και του Συλλόγου Γονέων με το Σχολείο για την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της σχολικής ζωής, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Οι μαθητές υποχρεούνται να επιδίδουν οπωσδήποτε στους γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωσή τους.

Οι διδάσκοντες, οι μαθητές και οι κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία.

ΤΕΛΙΚΑ

Βασική αρχή οποιουδήποτε Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας ή Κώδικα Συμπεριφοράς είναι ότι ΟΛΕΣ οι συμπεριφορές έχουν συνέπειες, θ ε τ ι κ έ ς ή α ρ ν η τ ι κ έ ς. Είναι φανερό ότι η καλή συμπεριφορά πρέπει να επιβραβεύεται και να τιμωρείται η απρεπής. Έτσι, σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς και ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, ο/η μαθητής/τρια είναι πιθανόν να έχει τις παρακάτω συνέπειες, που κλιμακώνονται σε περιπτώσεις επανάληψης της απρεπούς συμπεριφοράς, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία:

  • Παρατήρηση
  • Παρατήρηση με ταυτόχρονη απομάκρυνση από την τάξη
  • Επίπληξη
  • Αποβολή εκ των μαθημάτων για μία (1) ημέρα.
  • Αποβολή εκ των μαθημάτων για δύο (2) ημέρες
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Σε όλες σχεδόν τις παραπάνω περιπτώσεις υπάρχει ενημέρωση των γονέων και σε περίπτωση αποβολής ο μαθητής επανέρχεται μετά τη λήξη της ποινής με τον κηδεμόνα του.

Όπου κρίνεται απαραίτητο, υπάρχει συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (ΣΣΝ) της Δ΄ Αθήνας και το Κέντρο Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ Αλίμου).